måndag 18 augusti 2014

Första skoldagen på Ekeby

Idag har jag börjat i min nya skola på Ekebygymnasiet! Åååh så jag har längtat!
Jag var så jätte nervös när jag vaknade på morgonen.
Dagen började med att vi 1:orna hade samling och lyssnade på rektorn och presenterade några av lärarna och andra personal från skolan.
Sen delades vi in i våra klasser och lärde känna våra mentorer, vi gick igenom veckans schema och vad vi behövde.
Vi åt lunch som var Pasta med kycklingsås som var jätte god. Jag ger 5/5 för dagens lunch.
Efter det hade vi guideadtur runt hela skolan, visade var olika kök och salar vi skulle vara i och vad man gör och vi träffade fler lärare och personal.
Och som avslutning för dagen bjöd lärarna på fika men Blåbärspaj med vaniljsås som jag ger också 5/5 för det.

Men dagen har varit lyckad och jag är jätte glad att jag börjar där.
Jag ser fram emot min 3 härliga år på skolan!
Mer uppdatering med roligheterna om min skolgång kommer.

Fortsätting följer...

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att din första skoldag gick bra. Min syssling har gått på Ekeby, i gymnasiet, inom bakning osv. :3
    http://finlandsgullet.wordpress.com/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är det och jag trivs jätte mycket där :D
      Vad roligt :D

      Radera